Falowniki Danfoss

Falowniki Danfoss Wzmacniacze elektroniczne z lampami próżniowymi spełniają ważną rolę w części stabilizującej układu regulacji jako wzmacniacze napięcia, na ogół jednak nie wystarczają do dostarczenia niezbędnej mocy nastawczej na wejście obiektu regulacji. Tylko do nastawiania oporów, np. do nastawiania suwaka opornika nastawczego wystarcza mały silnik nastawczy o własnościach całkujących. Niewielką moc do silnika nastawczego można ewentualnie dostarczyć z wzmacniacza elektronicznego z lampami próżniowymi lub elementami półprzewodnikowymi. Konstrukcja takiego układu nastawczego stała się możliwa tylko dzięki temu, że podobnie jak w układzie Leonarda maszyna elektryczna stanowiąca przetwornicę energii, tj. obcowzbudna maszyna prądu stałego, stała się przy pracy prądnicowej ze stałą prędkością obrotową i nastawianiem prądu w obwodzie wzbudzenia — wzmacniaczem o współczynniku wzmocnienia mocy równym P.

Szczegóły strony www.falownik.biz:

Podlinkuj stronę www.falownik.biz:

Falowniki Danfoss

Odwiedziny robotów:

Odwiedziny yahoo 47 Odwiedziny googlebot 11

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Sterowniki plc »

    Elpiast przedstawia szeroki asortyment artykułów elektronicznych. Producent dysponuje własnym, nowoczesnym zapleczem konstrukcyjno-badawczym. W ofercie znajdziemy czujniki temperatury, ale również tlenku węgla. Oferowane urządzenia automatyki dają szansę na sterowanie np. wentylacją. Elpiast świadczy kompleksowe usługi, od projektu, przez produkcję, po aktualizacje. Oferta obejmuje sterowniki plc oraz pozostałe urządzenia systemów sterowania. Poza tym firma zaopatruje także w regulatory oraz termostaty.

    Data dodania: 04 10 2011 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Hitachi »

    Specjalne elementy układów sterowania i obwodów regulacji, które przeciwstawiają m. in. członowi nastawczemu — wzmacniacz uchybu regulacji jako wzmacniacz wstępny i umożliwiają osiągnięcie działania stabilizującego na niskim poziomie mocy za pomocą członów korekcyjnych. Podano wiadomości wprowadzające i wytyczne realizacji regulacji (przy kompensacji rozmaitych wielkości zakłócających) wielkości fizycznych, zwłaszcza prędkości obrotowej układu napędowego, za pomocą silników prądu stałego i silników asynchronicznych.
    Wreszcie opisano metody techniki cyfrowej, która umożliwia dokładne porównanie wartości zadanej z wartością zmierzoną, a w technice sterowania zyskuje w porównaniu z regulacją analogową znaczenie coraz większe.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Omron »

    Maszyna pracująca jako prądnica i moment oporowy hamują układ napędowy aż do stanu zatrzymania. W odniesieniu do reakcyjnego momentu oporowego przebieg hamowania na tym się kończy. Z obliczenia widać, że rozruch odbywa się w kierunku przeciwnym przy napędzającym momencie oporowym; przy tym — siła elektromotoryczna, prąd i moment obrotowy zmieniają swój znak na przeciwny. W odniesieniu do momentu otrzymuje się znowu ustalony stan pracy układu o wartościach końcowych charakterystyk.
    Hamowanie przeciwprądowe można uzyskać przez zmianę biegunowości napięcia doprowadzonego do twornika. Przebieg hamowania opisują równania otrzymane z zależności dotyczących pracy silnikowej.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Karuzela dla koni »

    Do specjalnego rodzaju konstrukcji silnika synchronicznego zalicza się silniki reakcyjne lub reluktancyjne i silniki histerezowe. Silnik reakcyjny jest bez wzbudzeniowym silnikiem synchronicznym jawnobiegunowym; rozwija on moment obrotowy na zasadzie niesymetrii magnetycznej wirnika o biegunach wydatnych. Silnik histerezowy jest maszyną indukcyjną, której wirnik nie ma uzwojenia, lecz składa się z masywnego materiału o dużej stratności histerezowej lub z wielu warstw materiału o dużej przenikalności magnetycznej. Moment obrotowy wytwarza się dzięki zjawisku histerezy magnetycznej. Chociaż silnik histerezowy ma rozruch asynchroniczny, zalicza się również do silników synchronicznych, gdyż przy pracy ma charakterystykę idealnie sztywną (synchroniczną).

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Napędy prądu stałego »

    Najczęściej stosowany silnik dwubiegowy ma w stojanie jedno uzwojenie przełączalne lub dwa oddzielne uzwojenia. Silniki o więcej niż dwóch prędkościach obrotowych wykonuje się z jednym uzwojeniem przełączalnym i jednym zwykłym na trzy prędkości obrotowe, albo z dwoma uzwojeniami przełączalnymi na cztery prędkości obrotowe. Zmianę liczby biegunów małych silników przeprowadza się za pomocą przełącznika, większych za pomocą styczników. Jak można zauważyć przy przejściu od jednej prędkości obrotowej do drugiej przy powiększaniu liczby biegunów następuje hamowanie napędu wskutek występowania hamowania prądnicowego.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Przemienniki częstotliwości »

    Gdy lampa jest napełniona gazem szlachetnym, np. argonem, gęstość gazu nie zależy od temperatury tak, że zawór może pracować w szerokim zakresie temperatur ok. -30° - +60°C bez ograniczenia przeciążalności. Z czasem następuje pochłanianie gazu m. in. wskutek działania adsorpcji, aż w końcu lampa przestaje pracować. Czas rozgrzewania powinien wynosić co najmniej 20 s. Trwałość tyratronów wypełnionych parami rtęci nie określa pochłanianie gazu, gdyż kilka kropli ciepłej rtęci zapewnia lampie niewyczerpalną rezerwę tej pary. W celu jednak uniknięcia za małej lub za dużej gęstości par temperatura otoczenia powinna się zawierać w zakresie 15°-35°C.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »