Strony związane z hasłem 'Softstarty':

  • Falowniki Danfoss »

    Wzmacniacze elektroniczne z lampami próżniowymi spełniają ważną rolę w części stabilizującej układu regulacji jako wzmacniacze napięcia, na ogół jednak nie wystarczają do dostarczenia niezbędnej mocy nastawczej na wejście obiektu regulacji. Tylko do nastawiania oporów, np. do nastawiania suwaka opornika nastawczego wystarcza mały silnik nastawczy o własnościach całkujących. Niewielką moc do silnika nastawczego można ewentualnie dostarczyć z wzmacniacza elektronicznego z lampami próżniowymi lub elementami półprzewodnikowymi. Konstrukcja takiego układu nastawczego stała się możliwa tylko dzięki temu, że podobnie jak w układzie Leonarda maszyna elektryczna stanowiąca przetwornicę energii, tj. obcowzbudna maszyna prądu stałego, stała się przy pracy prądnicowej ze stałą prędkością obrotową i nastawianiem prądu w obwodzie wzbudzenia — wzmacniaczem o współczynniku wzmocnienia mocy równym P.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Vacon »

    Skonstruowano wzmacniacz elektromaszynowy znany pod nazwą amplidyny, wzmacniacz magnetyczny oraz sterowany prostownik jonowy (lampa z parą rtęci, tyratron). Rozwój tych urządzeń wyznaczyła w znacznym stopniu technika napędowa oczekująca wydajnych pod względem mocy członów nastawczych. Bezinercyjny prostownik, którego początkowo nie można było zastosować z powodu jego sztywnego powiązania z siecią należy dziś do głównych członów nastawczych wysokowartościowych układów napędowych ze względu na swe dogodne charakterystyki czasowe i całkowite opanowanie układów sterowania. Wymaganie właściwego wyboru jednej z rozlicznych dróg rozwiązań i odpowiednich elementów układów dotyczy w podobny sposób również techniki sterowania, która dla zapewnienia niezawodności ruchu oraz dokładności i żywotności układu przeciwstawiła stykowym dwustanowym układom stycznikowym również dwustanowe, lecz pracujące bezstykowo elementy z logicznymi członami łączeniowymi i która w postaci techniki cyfrowej wyznacza tym elementom, pracującym w sposób nieciągły, wiele nowych zadań.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Hitachi »

    Specjalne elementy układów sterowania i obwodów regulacji, które przeciwstawiają m. in. członowi nastawczemu — wzmacniacz uchybu regulacji jako wzmacniacz wstępny i umożliwiają osiągnięcie działania stabilizującego na niskim poziomie mocy za pomocą członów korekcyjnych. Podano wiadomości wprowadzające i wytyczne realizacji regulacji (przy kompensacji rozmaitych wielkości zakłócających) wielkości fizycznych, zwłaszcza prędkości obrotowej układu napędowego, za pomocą silników prądu stałego i silników asynchronicznych.
    Wreszcie opisano metody techniki cyfrowej, która umożliwia dokładne porównanie wartości zadanej z wartością zmierzoną, a w technice sterowania zyskuje w porównaniu z regulacją analogową znaczenie coraz większe.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Siemens »

    Dobór silników napędowych zależy od obciążeń termicznych, wyrażających się w prądzie zastępczym, równoważnym im pod względem cieplnym, a więc proporcjonalnym do średniej kwadratu prądu. We wszystkich opisanych metodach za podstawę wyboru wielkości silnika przyjmuje się prąd zastępczy. W odniesieniu do silników o obciążeniu okresowo zmiennym jest potrzebna jeszcze kontrola ich przeciążalności mechanicznej. Równolegle z zaoszczędzeniem na wielkości silnika, przez obliczenie prądu zastępczego, trzeba również zapewnić dostateczny moment silnika większy niż największy z występujących momentów obciążenia.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    W odniesieniu do silników pracujących w układach regulacji, trzeba dla zapewnienia wymaganej ustalonej i dynamicznej dobroci regulacji połączyć za pomocą kontroli mechanicznej uzgodnione zakresy regulacji i wielkości zakłócających z pomierzonym odstępem bezpieczeństwa.
    W celu zapobieżenia niewłaściwemu doborowi zwykłych części składowych układu, które mogą poważnie zakłócać niezawodność pracy napędu, podano wytyczne doboru przyrządów łączeniowych i oporników.
    Rozwój automatyzacji coraz ściślej wiąże się z techniką napędową; należy więc postępować za wciąż wzrastającymi wymaganiami. Jest to zadanie niełatwe, niemniej jednak oczekuje ono każdego pogłębiającego swą wiedzę zawodową inżyniera napędowego.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Omron »

    Maszyna pracująca jako prądnica i moment oporowy hamują układ napędowy aż do stanu zatrzymania. W odniesieniu do reakcyjnego momentu oporowego przebieg hamowania na tym się kończy. Z obliczenia widać, że rozruch odbywa się w kierunku przeciwnym przy napędzającym momencie oporowym; przy tym — siła elektromotoryczna, prąd i moment obrotowy zmieniają swój znak na przeciwny. W odniesieniu do momentu otrzymuje się znowu ustalony stan pracy układu o wartościach końcowych charakterystyk.
    Hamowanie przeciwprądowe można uzyskać przez zmianę biegunowości napięcia doprowadzonego do twornika. Przebieg hamowania opisują równania otrzymane z zależności dotyczących pracy silnikowej.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki sklep »

    Zaletą układu Leonarda jest łatwość opanowania za pomocą niego przebiegów sterowania — układ ten umożliwia przyspieszenie lub opóźnienie silnika w prosty sposób przez zmianę wzbudzenia prądnicy. Zmniejszenie prądu wzbudzenia prądnicy prowadzi do zmiany kierunku prądu w obwodzie głównym i zwrotu energii do przetwornicy (hamowanie odzyskowe).
    Wadą układu są stosunkowo wysokie koszty inwestycyjne i straty związane z wielokrotnym przekształcaniem energii. Przy sprawności poszczególnych maszyn otrzymuje się sprawność całkowitą. Zespoły sterowania Leonarda są ekonomiczne w zastosowaniu do mocy większych, np. do napędu maszyn wyciągowych, walcarek, dużych obrabiarek i dużych urządzeń transportowych. Poza tym układy Leonarda, ze względu na swe dobre własności sterowania bardzo często można spotkać również w napędzie mniejszych urządzeń (np. wyciągów, maszyn papierniczych, maszyn włókienniczych, dźwignic).

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Lenze »

    W zakresie prędkości kątowych silnik synchroniczny ma moment pulsujący i nie może sam ruszyć, konieczne jest więc stosowanie pomocniczych urządzeń rozruchowych.
    Silnik zaopatruje się w klatkę rozruchową, złożoną z prętów o małej przewodności w celu uzyskania dużego momentu rozruchowego. Pręty klatki rozruchowej rozmieszcza się w nabiegunnikach i łączy ze sobą pierścieniami. Silnik rusza asynchronicznie i po włączeniu wzbudzenia wpada w synchronizm. Zwykle przy rozruchu uzwojenie wzbudzenia jest zwarte rezystancją ok. dziesięciokrotnie większą niż rezystancja własna wzbudzenia i następuje normalne wzbudzanie maszyny dopiero w pobliżu synchronizmu. Powstający przy tym moment synchroniczny ułatwia wejście silnika w synchronizm.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Lenze »

    W odniesieniu do silników wielkich mocy zwłaszcza przy słabych sieciach wartości prądów rozruchowych są za duże. Możność właściwego dobrania parametrów rozruchu daje rozruch przy napięciu obniżonym za pomocą transformatora regulacyjnego. Moment silnika maleje w przybliżeniu proporcjonalnie do kwadratu napięć. Przy uzwojeniu stojana składającym się z dwóch gałęzi równoległych z oddzielnie wyprowadzonymi końcami można na okres rozruchu włączyć tylko jedną gałąź uzyskując zmniejszenie prądu i momentu rozruchowego do ok. połowy — jest to tzw. rozruch przez włączenie części uzwojenia. Po włączeniu drugiej gałęzi i wzbudzeniu maszyna wpada w synchronizm. Rozruchu małych maszyn można dokonać za pomocą przełącznika gwiazd a trójkąt, tak jak maszyn asynchronicznych. Prąd i moment obrotowy maleją przy tym do ok. odpowiednich wartości przy połączeniu w trójkąt.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Wirnik ma dwa oddzielne uzwojenia klatkowe, których pręty leżą z reguły w górnej i dolnej części tych samych żłobków. Klatka zewnętrzna (rozruchowa) ma dużą rezystancję (pręty mosiężne) i małą reaktancję rozproszeniową; klatka wewnętrzna (klatka pracy) przeciwnie — małą rezystancję i dużą reaktancję rozproszeniową. Przy nieruchomym wirniku i przy małych prędkościach obrotowych prąd wirnika rozdziela się na obydwa uzwojenia w zależności od ich reaktancji rozproszeniowych, a w pobliżu synchronicznej prędkości obrotowej w zależności od ich rezystancji. Przy rozruchu silnik dwu klatkowy zachowuje się zatem jak silnik o dużej — a przy pracy w zakresie małych poślizgów jak silnik o małej rezystancji obwodu wirnika. Rozwija on duży początkowy moment rozruchowy i ma jednocześnie dużą sprawność. Z uwagi na te właściwości stosuje się go do napędów wymagających dużego momentu rozruchowego.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Motoreduktory »

    W silnikach o uzwojeniu wirnika odlanym z aluminium klatki wewnętrzna i zewnętrzna łączy się z sobą galwanicznie poprzez szczelinę między nimi i za pomocą wspólnych pierścieni czołowych. Własności rozruchowe takich silników można porównać z własnościami silników głęboko żłobkowych.
    Wykres kołowy silnika dwu klatkowego można, jak w odniesieniu do silnika głęboko żłobkowego, sporządzić w przybliżeniu z części dwóch okręgów kół. Przy małych wartościach poślizgu przebiega on po okręgu koła pracy, a przy wartościach dużych po okręgu koła rozruchowego.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • falowniki »

    Podobnie jak współczynniki wzmocnienia poszczególnych członów obwodu regulacji również całkowite wzmocnienie otwartego obwodu zależy od punktu pracy. Nie jest więc stały również współczynnik regulacji. Z przebiegu charakterystyk mechanicznych obwodu regulacji, widać, że są one bardziej strome przy dużym obciążeniu niż przy obciążeniu małym, pomimo że w stanie nieregulowanym nachylenie było w przybliżeniu stałe. Współczynnik regulacji jest więc większy przy dużym obciążeniu niż przy obciążeniu małym. Można to wywnioskować również z kształtu charakterystyk obiektu regulowanego i regulatora. Mimo to najczęściej wystarcza rozpatrywanie zlinearyzowanych obwodów regulacji. Zależnie od rodzaju postawionego zadania przeprowadza się obliczenia, stosując współczynniki wzmocnienia ważne w danym zakresie mocy, lub też dokonuje się obliczeń na warunki najbardziej niekorzystne. Graficzną konstrukcję charakterystyk regulowanych napędów stosuje się również w celach specjalnych, zwłaszcza do analizy pracy prostych napędów z małym wzmocnieniem obwodu zamkniętego, w których nieliniowości zaznaczają się bardzo wyraźnie.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory Motovario »

    Można również podać kryterium wynikające z charakterystyki częstotliwościowej zamkniętego obwodu regulacji. Według tego całkowego kryterium modułu układ jest optymalny, jeżeli przepuszcza jednakowo dobrze możliwie najszerszy zarys pulsacji poczynając od pulsacji. Okazało się, że kryterium całkowe modułu szczególnie dobrze odpowiada praktycznym wymaganiom stawianym regulacji napędu. W wyniku stosowania tego kryterium otrzymuje się charakterystykę czasową skokową z niewielkim przeregulowaniem (co najwyżej 5%) o najmniejszym możliwym czasie wzrostu i uspokojenia. Przez czas wzrostu Ta należy przy tym rozumieć czas, jaki upływa od skoku wielkości wejściowej do chwili, gdy wielkość wyjściowa po raz pierwszy przecina linię nowego stanu ustalonego. Przez czas uspokojenia należy rozumieć czas, jaki upływa od skoku wielkości wejściowej do chwili, gdy odchylenie wielkości wyjściowej od jej ustalonej wartości końcowej przestaje przekraczać pewną wartość określoną.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory kątowe »

    Katodę należy wstępnie nagrzewać przez kilka minut, gdyż pewna ilość rtęci powinna się zamienić w parę przed obciążeniem zaworu. Znaczne przedłużenie trwałości uzyskuje się przez napełnianie lampy zarówno parami rtęci, jak i gazem szlachetnym.
    Zakres zastosowania tyratronu określają: średni prąd, jaki może przepływać przez zawór w sposób ciągły, maksymalny dopuszczalny prąd w ciągu każdego okresu, największe napięcie wsteczne w kierunku przewodzenia na siatce i w kierunku zaporowym.
    Często wymaga się dużego przyspieszenia silnika i wyrównania w ciągu krótkiego czasu znacznego spadku prędkości obrotowej wywołanego udarami obciążenia. Z tego względu tyratrony zasilające twornik należy obliczać na przewodzenie znacznych prądów przeciążeniowych w okresie 2 s.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory ślimakowe »

    Konstrukcja jedno anodowego zaworu rtęciowego jest w zasadzie podobna do konstrukcji tyratronu. Zamiast katody żarzonej można zastosować katodę z płynnej rtęci, w której zanurza się elektroda zapalająca, wykonana z materiału półprzewodnikowego, np. z węglika boru. Nad powierzchnią rtęci znajduje się anoda wzbudzenia, od której pochodzi nazwa zaworu ekscytron. W chwili przejścia przez elektrodę zapalającą impulsu prądowego, na powierzchni rtęci powstaje jasno świecąca plamka katodowa emitująca elektrony. Elektrony te przyspiesza się w kierunku anody wzbudzenia tak, że między nią a katodą powstaje łuk pomocniczy i w każdej chwili są do dyspozycji elektrony do wywołania wyładowania w obwodzie głównym. Samą anodę główną steruje się za pomocą siatki w taki sam sposób jak w tyratronie.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Softstarty »

    Gazoszczelny zbiornik zaworu jedno anodowego wykonuje się przeważnie ze stali, a przy mniejszych mocach również ze szkła. Gdy zawory jedno anodowe mają uszczelnienia rozbierane, próżnię trzeba utrzymywać za pomocą pomp próżniowych; konstrukcja taka umożliwia jednak otwieranie zaworów, ich naprawę i czyszczenie. Natomiast do zbiorników całkowicie zespawanych pompy próżniowe są niepotrzebne. Zawory te można jednak otwierać tylko w zakładach wytwórczych.
    W celu odprowadzenia ciepła strat pod zbiornikiem umieszcza się wentylator; rzadziej stosuje się chłodzenie wodne. Zależnie od układu w jednej szafie umieszcza się trzy lub sześć zaworów jedno anodowych.

    Data dodania: 13 11 2014 · szczegóły wpisu »